Szkolenie „Problemy oraz nowości w działalności instytucji kultury w 2025 roku” skierowane jest do Głównych Księgowych w instytucjach kultury. Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać na zagadnienia ewidencyjne, rachunkowe, podatkowe mające wpływ na działalność instytucji kultury.
Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Ponadto uczestnikom zostanie przekazana wzorcowa dokumentacja (w tym: procedury dla Głównego księgowego) oraz wskazówki.
PROGRAM
I. INSTYTUCJE KULTURY PO ZMIANACH PRZEPISÓW – wybrane zagadnienia:
- Rola Dyrektora, Głównego księgowego oraz pracowników Instytucji Kultury – odpowiedzialność dyscyplinarna i karna.
- Organizacja działalności instytucji kultury:
- dopuszczalna prawem ingerencja organizatora,
- łączenie instytucji kultury – kiedy można, a kiedy nie można łączyć z innymi instytucjami.
- Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury oraz ich wpływ na ewidencję księgową – wyjaśnienia po kontrolach (błędne ewidencje).
- Zatrudnianie i wynagradzanie oraz inne czynności z zakresu prawa pracy dotyczące Dyrektora, z-cy Dyrektora, Głównego księgowego i pracowników Instytucji Kultury:
- jakie nagrody i jakie świadczenia dodatkowe mogą być przyznane Dyrektorowi, z-cy Dyrektora, Głównemu księgowemu instytucji kultury,
- niebezpieczeństwa błędnych ustaleń elementów wynagrodzeń – KONTROLE NIK i RIO, Audytorów – zwroty nieprawidłowo przyznanych świadczeń (np. po kontroli w 2023r. zwrot przez Głównego księgowego – 27 180 zł za 2022r z odsetkami).
II. RACHUNKOWOŚĆ I GOSPODARKA FINANSOWA W INSTYTUCJACH KULTURY – wybrane zagadnienia:
- Problemy z ewidencją księgową w Instytucjach Kultury.
- Plany finansowe Instytucji Kultury – problemy z ustalaniem i zatwierdzaniem.
- Rozliczenie dotacji podmiotowych, celowych, inwestycyjnych – schematy księgowań z wyjaśnieniami.
- Należności i zobowiązania oraz odsetki – wycena i windykacja:
- aktualizacja należności i odsetek – zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i odsetki i ich ewidencja w księgach.
- naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji (obowiązek ustawowy) (powiazanie ze stopą referencyjną i lombardową – zmiany),
- ustalanie rekompensat: 40,70 i 100 EURO od opóźnionych wpłat – kiedy naliczać.
PROWADZĄCA:
Teresa Krawczyk – wieloletni praktyk administracji skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego. Wykładowca wyższych uczelni – Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w tym studiów podyplomowych na wydziale Finansów UEK. Jest dyplomowanym księgowym, z kilkunastoletnim doświadczeniem na stanowisku głównego księgowego jednostek sektora finansów publicznych i spółek,
Czas trwania: 5 godzin (od 10:00 do 15:00)
Miejsce szkolenia: Instytut im. Wojciecha Korfantego ul. Teatralna 4, Katowice (1. piętro, sala konferencyjna)
Opłata za szkolenie: 395 zł (po zakończeniu szkolenia, na podstawie faktury) obejmuje koszt szkolenia, bufet kawowy, wydanie zaświadczenia.
Warunkiem wpisania na listę uczestników jest przesłanie drogą mailową prawidłowo wypełnionej karty zgłoszenia wraz z podpisaną klauzulą informacyjną na adres: j.bednarczyk@instytutkorfantego.pl.
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 4.06.2025 r. Do tego terminu możliwe jest również zgłoszenie ewentualnej rezygnacji z udziału w szkoleniu (bez ponoszenia konsekwencji finansowych).
Uwaga: w przypadku nieobecności na szkoleniu, bez wcześniejszej rezygnacji, karta będzie podstawą do wyegzekwowania należności za szkolenie.
Koordynator szkolenia:
Jarek Bednarczyk, j.bednarczyk@instytutkorfantego.pl, telefon: 32 201 77 78.