REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
„Sklep Instytutu”
Sklep Internetowy Instytutu Myśli Polskiej im. Wojciecha Korfantego „Sklep Instytutu”, funkcjonujący pod adresem internetowym www.instytutkorfantego.pl/sklep, prowadzony jest przez Instytut Myśli Polskiej im. W. Korfantego, ul. Teatralna 4, 40-003 Katowice, tel./fax: 32-251-75-63, e-mail: sklep@instytutkorfantego.pl, wpisany do Rejestru Instytucji Kultury, prowadzonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego w Katowicach pod numerem D/23/16, NIP: 634-286-53-50, REGON: 364603340.
SŁOWNICZEK
Instytut – (Administrator) Instytut Myśli Polskiej im. Wojciecha Korfantego;
Sklep Instytutu – sklep internetowy Instytutu, sprzedający towary znajdujące pod adresem internetowym instytutkorfantegowww.instytutkorfantego.pl/sklep;
Produkty – towary umieszczone na stronie internetowej www.instytutkorfantego.pl/sklep;
Klient – każda osoba fizyczna, prawna lub inna jednostka, nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupów w Sklepie;
Koszyk – element funkcjonalny Sklepu Instytutu, który umożliwia Klientowi ustalenie i modyfikację danych zamówienia, takich jak: ilość produktów, sposób dostawy, sposób płatności, adres dostawy, dane do faktury, itp.;
Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sklep Instytutu skompletuje zamówienie i przekaże do wysyłki za pośrednictwem wybranej przez Klienta formy;
Płatność on-line – płatność dokonywana przez Klienta przy pomocy dostępnych w Sklepie Instytutu form płatności elektronicznych;
Dotpay – podmiot zewnętrzny w stosunku do Instytutu, pośredniczący przy realizacji płatności wykonywanych on-line.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Instytutu, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie Instytutu, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, uprawnienia Klienta do anulowania zamówienia i odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Instytutu zgodnie z jego przeznaczeniem. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Instytutu.
- Instytutu, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie, nie ponosi odpowiedzialności: za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Instytutu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu Instytutu z infrastrukturą techniczną Klienta.
REJESTRACJA W SKLEPIE INSTYTUTUT
- Przeglądanie i zakup asortymentu Sklepu Instytutu nie wymaga rejestracji. Jednak przy zakupie asortymentu Klient będzie musiał podać dane, zapytamy tu o adres e-mail, numer telefonu, imię i nazwisko, dane adresowe (ulica z numerem domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj/państwo); w przypadku przedsiębiorcy dane te mogą być uzupełnione o nazwę firmy i NIP. Dane te są podawane bezpośrednio i dobrowolnie przez użytkownika.
- Klient może dokonać rejestracji dobrowolnie. Dane zbierane podczas rejestracji konta w Sklepie Instytutu w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Zapytamy tu o adres e-mail, numer telefonu, imię i nazwisko, dane adresowe (ulica z numerem domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj/państwo); a także o adres e-mail i hasło, jakiego będziesz używał na naszej witrynie (więcej o zarządzaniu bezpieczeństwem w Polityce Prywatności). Dane te są podawane bezpośrednio i dobrowolnie przez użytkownika.
- Do złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu Sklepu Instytutu.
- Po zarejestrowaniu, każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym oraz hasła. Dane oraz hasło mogą być zmieniane w każdej chwili, dowolną ilość razy.
- Klient zarejestrowany nie musi przy każdym zamówieniu wypełniać formularza danych, ponieważ generują się automatycznie po zalogowaniu.
- W celu usunięcia konta Klienta należy wysłać do Instytutu wiadomość elektroniczną na adres: sklep@instytutkorfantego.pl z prośbą o usunięcie konta oraz podaniem adresu e-mail aktualnie zarejestrowanego w Sklepie Instytutu.
SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Klient, za pośrednictwem Sklepu Instytutu, może składać zamówienia 24h na dobę, w każdym dniu tygodnia.
- Klient składa zamówienie, wybierając dany produkt, za pomocą kliknięcia w ikonę „DODAJ DO KOSZYKA”, a następnie „KUPUJĘ I PŁACĘ”;
- Klient, składa zamówienie przez wybór polecenia „KUPUJĘ I PŁACĘ”. Składając zamówienie, Klient zawiera umowę sprzedaży ze Sklepem Instytutu.
- Po wybraniu polecenia „KUPUJĘ I PŁACĘ”, Klient przechodzi do podsumowania zamówienia, na którym:
a) widnieją dane do wykonania przelewu (jeśli jako formę płatności Klient wybrał „przelew bankowy”)
b) widnieje polecenie „ZAPŁAĆ ON-LINE” (jeśli jako formę płatności Klient wybrał „Płatność poprzez DotPay”), po kliknięciu, na które Klient może wybrać dowolną dostępną formę płatności on-line.
- W trakcie składania zamówienia Klient przechodząc przez wskazane etapy, dokonuje: wyboru zamawianych produktów i ich ilości, wskazania niezbędnych danych osobowych (więcej w części REJESTRACJA W SKLEPIE INSTYTUTU), wskazania adresu dostawy zamówienia oraz jeśli istnieje taka potrzeba podania danych do faktury VAT, wyboru opcji dostawy, wyboru formy zapłaty, zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia i akceptacji niniejszego regulaminu.
- Klient oświadcza, że podane przez niego dane są zgodne ze stanem faktycznym i że jest uprawniony do podawania danych osobowych.
- Klient po złożeniu zamówienia otrzyma automatyczną wiadomość e-mail z informacją potwierdzającą złożenie zamówienia w Sklepie Instytutu.
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem dostępności towaru w chwili złożenia zamówienia. Jeżeli zamówiony towar nie jest dostępny, Sklep Instytutu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 5 dni od złożenia zamówienia, zawiadomi o tym Klienta e-mailowo lub telefonicznie. W takim wypadku Sklep Instytutu jest uprawniony do odstąpienia od umowy i zobowiązany do zwrotu otrzymanej od Klienta sumy pieniężnej, jeżeli została przez niego zapłacona.
- Klient będący osobą fizyczną za zakupiony towar otrzyma paragon fiskalny (na życzenie klienta wystawiona zostanie faktura VAT). Dowodem zakupu dla pozostałych Klientów jest faktura VAT.
- W przypadku gdy Klient złoży zamówienie z opcją „odbiór osobisty”, weryfikacja klienta odbywa się na podstawie numeru zamówienia.
CENY PRODUKTÓW I USŁUG
- Ceny towarów oferowanych do sprzedaży w Sklepie Instytutu zamieszczone są przy danym towarze. Ceną wiążącą jest cena towaru podana w Sklepie Instytutu w chwili składania zamówienia przez Klienta.
- Wszystkie ceny towarów podane są w złotych polskich, zawierają podatek VAT, ale nie zawierają kosztów przesyłki.
- Sklep Instytutu przyjmuje płatności tylko w polskich złotych.
- Na stronie Sklepu Instytutu, w koszyku Klienta wymienione są dostępne formy dostarczenia zamówienia oraz ceny dostawy.
- Sklep Instytutu zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w cenach towarów oraz zmian kosztu przesyłki, wprowadzania do oferty nowych towarów oraz organizowania i odwoływania w dowolnym czasie różnorodnych akcji promocyjnych i wyprzedaży. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów i kosztów przesyłki w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
FORMY PŁATNOŚCI
- Zapłaty za zakupione w Sklepie Instytutu towary Klient może dokonać:
a) przelewem bankowym;
b) za pośrednictwem Dotpay.
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl
WYSYŁKA ZAMÓWIONYCH PRODUKTÓW
- Instytut prowadzi ewidencję wysłanych zamówień.
- Towary objęte zamówieniem wysyłane są do Klienta przesyłką pocztową krajową ekonomiczną nierejestrowaną lub krajową przesyłką pocztową poleconą oraz zagraniczną ekonomiczną nierejestrowaną lub zagraniczną przesyłką pocztową poleconą.
- Wyboru sposobu wysyłki dokonuje Klient na etapie składania zamówienia.
- Dokonując wyboru przesyłki pocztowej ekonomicznej nierejestrowanej, Klient oświadcza, że nie będzie sobie rościł praw do reklamacji z tytułu niedostarczenia przesyłki, o ile ta znajduje się w ewidencji wysłanych przez Instytutu zamówień.
CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Czas realizacji zamówienia na wszystkie produkty dostępne w Sklepie Instytutu wynosi do 7 dni roboczych.
- Towary objęte zamówieniem dostarczane są do Klienta na wskazany przez niego adres za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
- Czas dostarczenia zamówienia do Klienta zależy od kraju zamieszkania Klienta i jest zgodny z czasem gwarantowanym w ofercie Poczty Polskiej S.A.
- Sklep Instytutu nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niedostarczenia zamówionych towarów lub opóźnień w ich dostawie wynikających z błędnie podanych przez Klienta danych.
- W przypadku zamówień złożonych z opcją „odbiór osobisty”, odbiór towaru powinien się odbyć do 14 dni od otrzymania wiadomości o gotowości towaru do odbioru.
MODYFIKACJA SKŁADANYCH ZAMÓWIEŃ
- Klient ma prawo dokonania zmian w złożonym zamówieniu tylko do momentu przekazania produktów do spakowania paczki.
- Modyfikacji zamówienia można dokonać tylko w dniach roboczych, w godzinach 9:00 do 15:00,
- Dokonywane przez Klienta zmiany dotyczyć mogą następujących kwestii: adresu wysyłki, rezygnacji z całości lub części złożonego zamówienia.
- W przypadku, gdy Klient rezygnuje z wcześniej opłaconego, a jeszcze nie wysłanego zamówienia, zwrot ceny sprzedaży (odpowiedniej części ceny sprzedaży) zostanie dokonany w terminie do 14 dni od dnia, w którym Sklep Instytutu otrzymał daną rezygnację. Wpłacone przez Klienta pieniądze zostaną zwrócone na rachunek bankowy, z którego została wykonana płatność lub na rachunek bankowy podany przez Klienta w trakcie uzgodnień ze Sklepem Instytutu w przypadku gdy Klient wybrał inną formę płatności.
- Klient otrzyma potwierdzenie dokonania zmian lub anulowania zamówienia na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w procesie składania zamówienia.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient ma możliwość rezygnacji ze złożonego zamówienia, jeżeli nie zostało ono jeszcze zrealizowane, kontaktując się z Redakcją pod numerem telefonu 32 / 201-77-74 lub na adres e-mail: sklep@instytutkorfantego.pl. W przypadku zrealizowania zamówienia, odstąpienie od umowy następuje na zasadach określonych w pkt. 2-5.
- Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku „O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny”, Klient może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, poprzez wysłanie pisemnego oświadczenia na adres poczty elektronicznej: sklep@instytutkorfantego.pl w terminie 14 dni od dnia odebrania przesyłki. Jest to możliwe tylko gdy zakupiony towar nie został w żaden sposób zniszczony lub uszkodzony.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać; datę, imię, nazwisko (lub nazwę instytucji), numer zamówienia, numer wystawionej faktury, informacje o przedmiocie umowy.
- Zwracane towary należy zabezpieczyć przed zniszczeniem i odesłać w terminie 14 dni od momentu wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy wraz z fakturą VAT/ paragonem fiskalnym na adres
Instytut Myśli Polskiej im. Wojciecha Korfantego
Teatralna 4
40-003 Katowice
z dopiskiem: „SKLEP Instytutu. Odstąpienie od umowy”.
- Sklep Instytutu zwróci Klientowi środki pieniężne w następujący sposób:
a) Na rachunek karty kredytowej, z której nastąpiła płatność – w przypadku płatności kartą kredytową;
b) Na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność – w przypadku płatności przelewem za pośrednictwem systemów płatności elektronicznej;
c) Przelewem na podany przez Zamawiającego numer konta bankowego uzyskany w wyniku wymiany informacji między Instytutu a Klientem – w przypadku płatności za pobraniem lub w przypadku wpłaty gotówkowej na konto Instytutu.
- Klient odsyła towar na własny koszt.
- Koszty wysyłki towaru z Instytutu do Klienta nie podlegają zwrotowi.
REKLAMACJE
- Wszystkie towary znajdujące się w ofercie Sklepu Instytutu są towarami oryginalnymi.
- Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie Instytutu w przypadku, gdy zamówiony towar: posiada wady, błędy drukarskie, uszkodzenia mechaniczne powstałe podczas transportu, jest niezgodny z umową.
- W celu reklamacji towaru w pierwszej kolejności Klient powinien skontaktować się ze Sklepem pod numerem telefonu 32 / 201-77-74 lub adresem e-mail: sklep@instytutkorfantego.pl, a następnie dostarczyć reklamowany towar wraz z pisemną informacją o powodach reklamacji oraz dowodem zakupu towaru (paragon fiskalny / faktura VAT) na adres: Instytut Myśli Polskiej im. Wojciecha Korfantego ul. Teatralna 4 40-003 Katowice z dopiskiem: „SKLEP INSTYTUTU – Reklamacja”.
- W przypadku, gdy Klient odeśle reklamowany towar, Sklep Instytutu zwróci mu koszty jego nadania na wskazany przez Klienta rachunek bankowy lub przekazem pocztowym na adres wskazany w zamówieniu, pod warunkiem pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
- Instytutu nie przyjmuje przesyłek nadanych z „płatnością przy odbiorze”.
- Sklep Instytutu zobowiązany jest do zwrotu kosztów wysyłki określonej w pkt. 3 wyłącznie w przypadku pozytywnie rozpatrzonych reklamacji.
- Wszystkie reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni od daty otrzymania przez Sklep Instytutu reklamowanego towaru.
- Gdy składana przez Klienta reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, Sklep Instytutu wymieni towar na nowy i odeśle go na własny koszt. W przypadku, gdy wymiana nie będzie możliwa z przyczyn obiektywnych, Sklep Instytutu zwróci klientowi pełną należność za zakupiony towar w terminie 14 dni od daty pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. W pozostałych przypadkach Klient ma prawo odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia Klienta od umowy Sklep Instytutu zwróci klientowi pełną należność za zakupiony towar w terminie 14 dni od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
DANE OSOBOWE
- Podczas korzystania ze Sklepu Instytutu Klient podaje swoje dane osobowe. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do dokonywania zakupów oraz korzystania z tych usług świadczonych przez Sklep Instytutu, które wymagają podania danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych, jest Instytut Myśli Polskiej im. Wojciecha Korfantego z siedzibą 40-003 Katowice, ul Teatralna 4, REGON: 364603340, NIP: 6342865350. Instytut posiada osobowość prawną i jest wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Województwo pod numerem Instytut – D/23/16.
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować się pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej, pisząc na adres Administratora lub drogą e-mailową pod adresem: iod@instytutkorfantego.pl. Inspektor chętnie pomoże we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, w szczególności udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Klient, podając dane, oświadcza, że są jego danymi i są prawidłowe.
- Klient składając zamówienie oświadcza, że jest osobą pełnoletnią, ma pełną zdolność do pojmowania czynności prawnych oraz ma świadomość odpowiedzialności karnej za składanie oświadczenia niezgodnego z prawdą.
- Szczegółowe informacje dotyczące zakresu pozyskiwanych danych osobowych, celu, a także sposobu ich przetwarzania oraz prawa przysługujące Klientowi dostępne są w Polityce prywatności (https://instytutkorfantego.pl/polityka-prywatnosci/).
POSTANOWNIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od 15 stycznia 2020 r.
- Sklep Instytutu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Wszelkie zmiany niniejszych Warunków i Zasad sprzedaży obowiązują od daty opublikowania ich na stronie Internetowej.
- Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia niniejszego Regulaminu będą realizowane na podstawie dotychczasowych zasad.
- W przypadku wprowadzenia zmian w Regulaminie, zamówienia złożone przed datą wprowadzenia tych zmian będą realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- Wszelkie nieprawidłowości w działaniu Sklepu Instytutu mogą być zgłaszane do Instytutu i będą rozpatrywane w terminie do 14 dni kalendarzowych.
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część umowy zawartej z Klientem na odległość.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a przede wszystkim Kodeksu cywilnego, ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmiana Kodeksu cywilnego i ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.