W marcu 2024 r. Maciej Zygmunt – kierownik działu Obserwatorium Kultury – podnosił swoje kwalifikacje dotyczące wykorzystywania sztucznej inteligencji w edukacji podczas szkolenia Integrating Artificial Intelligence in Education w Barcelonie.
Szybki rozwój technologii sztucznej inteligencji stworzył pilną potrzebę przeszkolenia edukatorów kultury w zakresie jej wykorzystania w codziennej pracy. Warsztat szkoleniowy dotyczył stosowania sztucznej inteligencji w zakresie konkretnych narzędzi online oraz sposobów używania AI w celu zwiększenia zaangażowania i personalizacji uczącego się, a także poprawy wyników nauczania w ogóle. Szkolenie dotyczyło także spraw etycznych związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w obszarze edukacji.
Udział w kursie wzbogacił wiedzę Macieja w zakresie kwestii takich, jak:
– czym w ogóle jest sztuczna inteligencja;
– względy etyczne w edukacji opartej na sztucznej inteligencji;
– narzędzia i technologia AI do spersonalizowanego nauczania;
– wykorzystanie chatbotów AI i wirtualnych asystentów do wspierania zaangażowania uczących się;
– włączenie technologii AI do planowania projektowania programów edukacyjnych;
– tworzenie treści edukacyjnych opartych na sztucznej inteligencji.
W ramach upowszechnienia zdobytej wiedzy Maciej Zygmunt przeprowadził podstawowy kurs dla pracowników Działu Obserwatorium Kultury Instytutu – edukatorów osób dorosłych – o tym, czym jest sztuczna inteligencja, a także o wpływie AI na edukację w obszarze szans i wyzwań. Praktyczną częścią szkolenia było tworzenie treści dzięki AI za pomocą poszczególnych narzędzi.






