28 czerwca 2024

Paulina Zakrzewska i Monika Sojka | ’21st Century Skills for Teachers and Students’ | Hiszpania 2024

W dniach 8-13 kwietnia 2024 r. Paulina Zakrzewska, wolontariuszka-ekspertka Instytutu oraz Monika Sojka, specjalistka Działu Komunikacji Społecznej i Promocji Instytutu, uczestniczyły w kursie pt. 21st Century Skills for Teachers and Students organizowanym przez Europass Teacher Academy w Walencji.

Celem kursu było pogłębienie wiedzy o współczesnych kompetencjach edukatorów i osób uczących się, zapoznanie z wieloma przydatnymi w procesach edukacyjnych metodami i narzędziami, w tym zachęcanie do korzystania z nowych technologii w procesie dydaktycznym, między innymi w trakcie nauczania języków obcych czy wiedzy o kulturze i sztuce.

Dzieląc się swoim doświadczeniem w międzynarodowym środowisku, nasze ekspertki miały okazję do przeanalizowania dotychczasowych metod pracy, uzyskania nowej perspektywy oraz przetestowania podczas ćwiczeń w grupie nowo poznanych sposobów działania w roli edukatora.

 

W ramach upowszechnienia zaprosiliśmy na warsztat Pauliny Zakrzewskiej „Jak polubić mówienie w języku obcym?”.

Spotkanie, które odbyło się w katowickim Społecznym Ministerstwie ds. Samotności, miało na celu oswojenie odbiorców z językami obcymi – pokazanie entuzjastycznego podejścia do używania języków obcych (szczególnie mówienia, które dla wielu ludzi jest problematyczne) oraz bezstresowego podejścia do popełniania błędów.

W ramach udziału w projekcie uczestniczka napisała również artykuł pt. „MUZYKA FOLK Z ARGENTYNY”.

Poniżej można pobrać prezentację autorstwa Pauliny Zakrzewskiej z przeprowadzonego warsztatu oraz artykuł :

 

 

Z kolei druga uczestniczka szkolenia z ramienia Instytutu, Monika Sojka, w ramach działań upowszechniających pogłębioną wiedzę przygotowała mini poradnik Kompetencje edukacyjne XXI wiekuEducational Competences of the 21st Century oraz dwa scenariusze: Scenariusz spotkania autorskiego (wywiadu) z dr Margaret Mangion – Dyrektorem Instytutu Twórczego Myślenia i Innowacji im. Edwarda de Bono Uniwersytetu Maltańskiego, a także poświęcony tematyce Polskiej Szkoły Plakatu Scenariusz wykładu połączonego z dyskusją i warsztatami artystyczno-projektowymi dla seniorów.