Pisklaki w reflektorach to projekt edukacyjny dla instruktorów i nauczycieli, prowadzących grupy teatralne przedszkolne i wczesnoszkolne. Instytut Korfantego objął projekt swoim patronatem.
29 września w ramach „Pisklaków w reflektorach” odbyły się warsztaty z Moniką Adamiec, która zaprosiła na wyprawę w świat dźwięków. Nie zabrakło także ćwiczeń aktorskich oraz zadań z emisji dziecięcej. 30 października Bartek Gumulec udzielał praktycznych wskazówek w kwestii pracy nad scenariuszem (traktowany swobodnie, jako tworzywo, ważna rola wierszy), podkreślał również wagę dykcji i pomysłowość oraz prostotę podczas tworzenia scenografii i kostiumów. Temat zajęć z Dorotą Krawczyk stanowiły małe i większe formy teatralne, proste pomysły, które można wykorzystać w pracy z młodym aktorem oraz kwestia tego, jak poradzić sobie z problemami scenograficznymi i zbudowaniem całego spektaklu z wypracowanych części składowych.
Warsztaty wprawdzie dobiegły końca, ale projekt jest czymś w rodzaju kompozycji otwartej – facebookowy fanpage „Pisklaki w reflektorach” wciąż działa.
Od grudnia będzie dostępna także strona internetowa, na której znajdą się wszystkie materiały z warsztatów, zdjęcia i filmiki.
Nauczyciele, instruktorzy oraz rodzice będą mogli więc pobrać ćwiczenia w formie elektronicznej, drukować poszczególne strony „Zapisków teatralnych” by wykorzystać te inspiracje w pracy z dziećmi.
Inicjatorem, autorem i koordynatorem projektu jest Barbara Wójcik-Wiktorowicz – doświadczony instruktor teatralny, artystka, animatorka kultury, pracownik Teatru Sztuk w Jaworznie. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych Wydziału Edukacji Wizualnej. Oprócz doświadczenia instruktorskiego wciąż prowadzi grupy teatralne, ma wykształcenie pedagogiczne, artystyczne; pracuje również jako scenograf w zawodowych teatrach dla dzieci.
Dofinansowano przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.