8 października 2024 r. w Instytucie im. Wojciecha Korfantego odbyło się szkolenie pt. Promocja i PR w projektach kulturalnych.
CELE SZKOLENIA
Kultura jest produktem i podlega (choć nie do końca) tym samym mechanizmom, co inne produkty funkcjonujące na rynku. Każde wydarzenie kulturalne musimy wypromować i „sprzedać”. Celem szkolenia było uzyskanie wiedzy i kompetencji jak to skutecznie zrobić oraz jak w oryginalny sposób prowadzić kampanie promocyjne oparte na budowaniu relacji.
DLA KOGO?
Szkolenie adresowane było w szczególności do pracowników instytucji kultury, muzeów, teatrów, domów kultury, działów promocji i kultury jednostek samorządu terytorialnego, instytucji pozarządowych i innych realizujących swoje działania w kulturze.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Uczestnicy mieli okazję zdobyć wiedzę z zakresu marketingu, budowania marki i public relations. Dowiedzieli się, jak wykorzystywać bezpłatne narzędzia analityczne oferowane między innymi przez Google. Poznali efektywne sposoby budowania kampanii promocyjnych w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook). Poznali zasady budowania marki i tworzenia tekstów perswazyjnych.
PROGRAM
Czy nasze decyzje zakupowe są racjonalne?
Rola marketingu w procesie podejmowania decyzji.
Podstawy tworzenia marki instytucji.
Analiza i tworzenie tekstów perswazyjnych.
Elementy digital marketingu
PROWADZĄCY
Mirosław Rusecki – praktyk marketingu i public relations. Specjalizuje się w kompleksowym budowaniu wizerunku w oparciu o relacje z mediami i odbiorcami. Był współodpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie działań promujących starania miasta Katowice o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 (z badań przeprowadzonych przez spółkę Press Service Monitoring Mediów wynika, że Katowice miały najlepszą kampanię medialną spośród miast ubiegających się o ten tytuł). Odpowiadał za promocję i/lub współprodukcję wielu wydarzeń organizowanych między innymi dla: Biura Parlamentu Europejskiego we Wrocławiu, Regionalnego Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej we Wrocławiu, Festiwalu Ars Cameralis (5 edycji), Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej INTERPRETACJE (3 edycje), Ogólnopolskiego Dyktanda, Festiwalu Filmów Kultowych i innych. Obecnie prowadzi zajęcia z marketingu i personal brandingu w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.
Opłata za szkolenie: 250 zł (płatna po zakończeniu szkolenia, na podstawie faktury) obejmowała koszt szkolenia, bufet kawowy, wydanie zaświadczenia.
Warunkiem wpisania na listę uczestników było przesłanie drogą mailową prawidłowo wypełnionej karty zgłoszenia wraz z podpisaną klauzulą informacyjną na adres: szkolenia@instytutkorfantego.pl
Zgłoszenia przyjmowaliśmy do dnia 04.10.2024 r. Do tego terminu możliwe było również zgłoszenie ewentualnej rezygnacji z udziału w szkoleniu (bez ponoszenia konsekwencji finansowych).
W przypadku nieobecności na szkoleniu, bez wcześniejszej rezygnacji, karta była podstawą do wyegzekwowania należności za szkolenie.
Koorynator zadania -> Adam Meroń: +48 32 201 77 78, a.meron[malpa]instytutkorfantego.pl